За да изпратите правилно електронна фактура на държавна агенция или друга компания в близко бъдеще (до 2023 г.), фактурата ви трябва да е във формат UBL чрез мрежата на Peppol. Това е Европейска мрежа, достъпът до която се осъществява само чрез сертифицирани точки за достъп. Billit има собствена точка за достъп, така че можете да изпращате фактури безопасно и бързо чрез Billit до правителствата, но също и до други компании, свързани с мрежата на Peppol. Освен точка за достъп, правителствата разполагат със собствена софтуерна платформа, на която получават и обработват своите електронни фактури. Ако работите за правителства в други страни от ЕС, е интересно да се отбележи, че: В Белгия тази софтуерна платформа се нарича Mercurius, а във Франция - Chorus. Тези платформи са подобни на платформата за фактуриране на Billit, но са специално разработени за правителствени отдели. Те са свързани с точка за достъп на Peppol и съответните държавни служби могат да създават електронни фактури в тях, да ги получават и да ги обработват автоматично. Холандия използва различен стандарт UBL, но можете да фактурирате холандски държавни услуги с Billit без никакви проблеми.
Стъпка 1: Създайте (безплатен*) акаунт.
За да изпратите електронна фактура чрез Billit, първо трябва да създадете (безплатен*) профил, който включва данни за вашата компания. Можете да го направите, като кликнете върху тази връзка и преминете през процеса на регистрация. (* През първите 15 дни можете да изпробвате Billit безплатно. След 15 дни безплатният акаунт в Billit ви позволява само да управлявате клиенти и да създавате и изпращате електронни фактури в мрежата на Peppol. За да се възползвате от многото други функции на Billit, трябва да си направите платен абонамент от този момент нататък).
Стъпка 2: Създаване на клиент.
Настройте държавния департамент (или компания), на който искате да издадете фактура, като клиент чрез менюто "Клиенти". Когато въведете номера на фирмата, Billit сам попълва данните с данните от ТР. Изпращането на електронна фактура в мрежата на Peppol се извършва от фирма на фирма, така че не са ви необходими никакви данни за адреса; фирменият, ДДС или GLN номерът (глобален номер на локация) на получателя са достатъчни, за да изпратите правилна електронна фактура.
Внимание: ако искате да изпратите фактура на друго дружество, задължително трябва да посочите своя IBAN номер. Затова се уверете, че това е въведено в профила на компанията ви, преди да изпратите фактура.
Стъпка 3: Създаване на фактура.
За да създадете фактура, преминете към менюто "Приходи". Щракнете върху "Добави", за да създадете нова фактура, или щракнете върху прекия път "Фактура" на таблото за управление. В полето "Клиент" можете да изберете току-що създадения клиент или да щракнете върху "Създаване на нов клиент", за да създадете нов клиент. Попълнете всички останали полета и щракнете върху "Създаване фактура". Изпращате ли фактура на правителството? Ако е така, не забравяйте да въведете правилния номер на НП.
Стъпка 4: Изпращане.
Фактурата вече е създадена. Щракнете върху бутона "Изпращане" за всички опции. Ако клиентът ви е свързан с мрежата на Peppol, ще се появи зелен бутон Peppol. Потвърдете с този бутон и вашата фактура е изпратена. След изпращането статусът на фактурата в раздел "Съобщения" се променя на "Изпратено".